Windfoilen

De toekomst van het windsurfen ziet er spectaculairder uit dan ooit. Foilen is hot and happening en tegenwoordig is het zelfs de olympische windsurf klasse. Vanaf 6 -7 knopen, een kleine windkracht drie begin je te vliegen en zal je een niet te omschrijven gevoel ervaren!

Sinds 2019 beschikt Windsurfvereniging Vlietland over een windsurf foil. Op deze manier bieden we gevorderde leden een extra uitdaging. De insteek is dan ook om zoveel mogelijk leden hier gebruik van te laten maken en er zijn dan ook geen extra kosten aan verbonden. Wel zijn er een aantal voorwaarden:

Als je gebruik van de foil wilt maken ga je akkoord met de voorwaarden, dit doe je door onderstaand formulier in te vullen.

Voorwaarden:

• Leden die meedoen aan de trainingen kunnen gebruik maken van de foil op de dinsdagavondtrainingen.
  • Alle leden kunnen gebruik maken van de foil tijdens clubdagen.

Vereist niveau:

• Planeren op een board zonder zwaard (max 150 liter)
  • Twee voetbanden kunnen varen
  • Trapeze kunnen varen
  • Planerende gijp in kunnen zetten

Veiligheid:

• Het dragen van een helm en zwemvest/impactvest is verplicht!

Eigen risico:

• Het gebruik van de foil is op eigen risico, de kans op blessures is groter dan bij normaal windsurfen.
  • Vanzelfsprekend ga je met materiaal met zorg om. Echter kan er schade ontstaan aan het materiaal. Mocht er schade ontstaan door toedoen van de surfer worden de kosten van reparatie in rekening gebracht, tot een maximum van 150 euro.