Gebruik Clubmateriaal en Surfpool 24/7
varen zonder eigen materiaal

Niks lekkerder dan surfen met goed materiaal ook als je nog maar net begint! Windsurfvereniging Vlietland beschikt over goed surfmateriaal, voor beginner en gevorderde. We hebben een brede range boards en zeilen, inzetbaar voor alle wind sterktes, waarbij je nog het water op durft. Ons clubmateriaal is tegen een vergoeding te gebruiken door alle leden!

Gebruik Clubmateriaal: gebruik materiaal van de club tijdens trainingen en andere clubactiviteiten. Zolang je niet zonder toezicht het water op kan de beste optie.

Surfpool 24/7:  De uitgebreidere variant, ideaal voor de zelfstandige surfer die geen eigen spullen heeft of graag zijn keuze uitbreidt zonder zelf extra spullen aan te schaffen. Je kunt dan op elk gewenst moment varen op spullen van de club.

Gebruik Clubmateriaal

De club heeft een groot assortiment surfmateriaal beschikbaar. We hebben diverse modellen surfplanken en zeilen van heel klein tot best wel groot, zo kun je altijd varen met het meest geschikte materiaal. Als de club open is, kan er gevaren worden.

Goed om te weten:

• Je kan op clubmateriaal varen tijdens alle clubactiviteiten op Vlietland en natuurlijk tijdens de Groot Water Weekenden.
  • Regelmatig doet iemand de surfclub open voor andere surfers, dus ook voor gebruikers van clubmateriaal. Dat wordt dan in de WhatsApp groep van de club gedeeld.
  • Je moet zelf je spullen optuigen, maar hulp vragen mag altijd. Oefen eerst een paar keer bij de clubtraining.
  • Wees een beetje voorzichtig als iemand de club buiten de clubactiviteiten om, open doet. Ga niet het water op als het harder waait dan je aankunt of met aflandige wind, als je nog niet hoog aan de wind kan varen. De andere surfers zijn namelijk ook gekomen om lekker te surfen en niet om jou te redden. Al zullen ze dat echt wel doen als het nodig is...
  • Als je afstapt moet je setje op het gras leggen. Het materiaal slijt veel harder en de giekbuizen en mastvoeten gaan onwrikbaar vast zitten als de surfplank op het zand of in het water blijft liggen
  • Als je stopt moet je natuurlijk netjes aftuigen en de spullen zandvrij opruimen.
  • Schade aan het materiaal is voor rekening van de club.
  • Meld schade aan het materiaal zo spoedig mogelijk, des te sneller is het weer gerepareerd. Een berichtje in de WhatsApp groep is voldoende.

Surfpool 24/7

Ben je beperkt qua tijd en middelen, maar wil je toch zo vaak mogelijk surfen? Dan is de Surfpool 24/7 het systeem voor jou. Als Surfpool 24/7 gebruiker heb je de mogelijkheid om op ieder surfbaar moment, met clubmateriaal het water op te gaan. Er liggen 3 planken en zeilen in verschillende maten in lockers te wachten tot jij komt surfen.

Zo mis je nooit meer een goeie surfsessie, omdat de club net niet open is terwijl er wel een lekker windje staat.

Goed om te weten

• Wat geldt voor de 'gewone' Surfpool geldt ook voor de Surfpool 24/7.
  • Gebruik de spullen uit de Surfpool 24/7 alleen op Vlietland, op ieder surfbaar moment, met uitzondering van Groot Water Weekends, dan gaat (bijna) alles wat we hebben mee op weekend.
  • Je hebt toegang tot de kleedruimtes van de club, je hoeft je niet in weer en wind buiten om te kleden.
  • Je moet je eigen wetsuit hebben, we kunnen geen wetsuits in de lockers bewaren.
  • Een eigen trapeze is handig, op verzoek kan er wel een trapeze in een locker worden gelegd.
  • Je moet volledig zelfstandig kunnen optuigen, er is meestal niemand om je te assisteren.
  • Je moet zelf inschatten of je de omstandigheden aankunt, er is meestal geen redding aanwezig..
  • Als je, om wat voor reden dan ook, niet meer terug kunt komen moet je zelf zorgen dat de spullen weer heel terugkomen in de lockers. Maar dat is niet anders dan wanneer je je eigen spullen zou gebruiken.

Voor de gevorderde leden:
Windfoilen!