Veel gestelde vragen:

Wat moet ik meenemen voor surfles?

Op de surfclub hebben we alles wat je nodig hebt om over het water te speren!

Tijdens je les krijg je een surfpak aangemeten door de instructeur en hoef je je geen zorgen te maken of je zeil niet te groot is. We beschikken over veel verschillende maten zeil en hebben voor ieders kracht iets passends.

Wel moet je zorgen voor zwemkleding, een handdoek en lekkere warme kleding voor na het surfen!

Mocht je beschikken over eigen 'neopreen', neem dat dan natuurlijk mee. Over het algemeen zitten eigen surfpakken en schoentjes het lekkerst.

Gaat de surfles altijd door?

Het mooie aan onze surfspot is dat je met bijna elke wind uit de voeten kan. De eerste 200 meter is met de meeste windrichtingen wat beschut. Mocht het harder waaien is het ideaal om hier te beginnen. Waait het wat zachter kunnen we natuurlijk verder de plas op.

Voor de eerste les hebben we geen minimum wind, want er is genoeg te leren en het komt bijna niet voor dat het meerdere uren achterelkaar echt windstil is. Maar natuurlijk hopen we op stralend blauwe lucht en een windkrachtje 3, maar dit hebben we helaas niet in de hand.

Zien de instructeurs dat de voorspelling aangeeft dat het echt te hard gaat waaien, nemen we 2 dagen van te voren contact op. De afweging om de les te cancelen maken we op basis van windrichting, windsterkte, leeftijd deelnemers en temperatuur, indien mogelijk verplaatsen we de les.

Het belangrijkste is een fantatische eerste ervaring met windsurfen!

We beschikken over meerdere hulpbootjes, waaruit lesgegeven kan worden en worden terug gesleept. Maar onze voorkeur gaat uit om zoveel mogelijk surfend les te geven!

Welk niveau moet ik hebben voor de dinsdagavondtrainingen?

De dinsdagavondtrainingen zijn voor iedereen die iets meer dan beginner is. Heb je nog nooit gesurft, dan zal je eerst een kennismakingsles (of priveles) moeten volgen. Hierin leer je namelijk in kleine groepen de basis van het windsurfen en erg belangrijk, het op en af tuigen.

Surfen is net als fietsen maar mocht je twijfelen of je het nog kan, ook dan kan is een kennismakingsles (of priveles) een optie zijn. De instructeur past zijn instructie op het water aan, aan het niveau waar je bent gebleven.

Na de kennismakingsles, priveles of als je al kan surfen en optuigen helpen we je graag op de dinsdagavondtrainingen, start 18:00 uur!

Wat kost een seizoen windsurfen?

Ieder lid van de surfclub betaalt contributie. Voor volwassen is dit €65,-- per jaar, voor jeugd €40,-- per jaar. Het jeugdlidmaatschap geldt tot het jaar waarin je 21 wordt.

Als je mee wil doen met de trainingen of de surfspullen uit onze surfpool wil gebruiken dan zijn daar extra kosten aan verbonden. Die kosten worden minder naarmate je later in het seizoen begint.

Start Training Trainingen + Surfpool* Trainingen + surfpool 24/7**
april €100,00 €200,00 €300,00
mei €85,00 €185,00 €285,00
juni €70,00 €170,00 €270,00
juli €55,00 €130,00 €205,00
augustus €40,00 €90,00 €140,00
september €25,00 €50,00 €75,00
Proeftraining €5,00 €10,00 N.v.t.

*Surfpool is het gebruik van clubmateriaal wanneer de vereniging open is. Dinsdagavonden, tijdens lessen en vaak wanneer het waait.

**Surfpool 24/7 geeft de mogelijkheid om te surfen wanneer jij wilt

Welke leeftijden surfen er op onze vereniging?

Bij onze vereniging surfen alle leeftijden, zo zijn de jongste surfers 10 jaar en de oudste leden 60+ jaar. Een hele gezellige vereniging mede door de variatie van leeftijden.

Welke dagen is de vereniging open om te surfen?

Vanaf de eerste dinsdag in april tot de laatste eind september zijn er wekelijks dinsdagavondtrainingen. Daarnaast proberen we zo veel mogelijk open te zijn in het weekend en wanneer het waait. Zo is de vereniging open wanneer er lessen worden gegeven (zaterdag), zoveel mogelijk dagen dat er goede wind staat en wanneer er activiteiten bij ons gepland zijn!

We communiceren veel via onze whatsapp group, zo kunnen we snel communiceren over de weersvoorspellingen en wanneer de club open is.

Hoe weet je wanneer de club open is?

De verenging heeft een WhatsApp-groep (deelname vrijwillig). Hierin wordt alle belangrijke informatie gedeeld en dus ook wanneer de club open is om te surfen.

Will of kan je niet in deze app? Geen probleem in onze nieuwsbrief en aan het einde van de dinsdag avond wordt deze informatie ook gedeeld.